FlightSim.se

FlightSim.se

Köp TrackIR 5 på vår shop
Bygg din egen cockpit!

Microsoft Flight Simulator >> FS Add-ons

Sidor i denna tråd: 1
Gary West
Ny medlem

Reggad: 07/06/2010
Hemort: Crawley, Storbritannien
Ultimate Terrain Europe och Swedflight flygplatser
      #3427 - 17/06/2010 00:04

Hej allihopa!

Detta blir alltså mitt första inlägg på forumet. Jag flyger fortfarande med FS2004 och har nyligen uppgraderat simulatorn med Ground Environment Pro och Real Environment Xtreme 2004. Jag tänker nu ta ett steg till med Ultimate Terrain Europe. Jag flög ju i förra veckan från ESSB till EFTU - jag har ju Finlandssceneriet från Finnish Scenery Designers och det var underbart hur de har skapat Åland och Åbos skärgård. Men Microsofts version av Stockholms skärgård var en stor besvikelse.

Men innan jag köper UTE vill jag kolla att det inte kommer att slåss med mina andra add-ons. Jag har nämligen de fina Swedflight Pro flyplatserna till ESSA, ESGG, ESMS, ESNN, ESNU och ESPA, plus gratissceneriet EKCH. Tyvärr går det inte att nå Swedflight-gänget längre för att fråga dem.

Är det nån här kanske som kan säga mig om det finns problem med någon eller några av dessa flygplatser när de kopplas till UTE 2004?

Är UTE verkligen att rekommendera för Sverige för kustlinjens, öarnas, flodernas och insjöarnas skull?

Tack för alla tips!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Jonny Snell
Ny medlem

Reggad: 28/03/2006
Hemort: JÖNKÖPING
Re: Ultimate Terrain Europe och Swedflight flygplatser [Re: Gary West]
      #3428 - 18/06/2010 10:26

Hej!

Flyger också FS2004 fortfarande men försöker med FSX då och då. Men det blir inte så bra, se min senaste fråga i FSX-forumet om eyepoint up and down.

Kör också med GEPro och Swedflight flygplatserna men inte med REX. Men använder UTE och det gör att Sverige blir fantastiskt. Har inte upplevt några problem med Swedflight flygplatserna.

Däremot blir min hemtrakt mycket bättre, dvs. Jönköping med omnejd. Visingsö blir korrekt, sjöarna i Jönköping blir rätt, vägarna runt fritidshuset på Hökensås blir rätt. Mycket bra tycker jag.

Men kommer man upp i norra Skandinavien kan det bli konstigheter. Det beror kanske på att satelitmätningarna inte är korrekta så långt upp. Det märks på en del fjällsjöar, en del blir liggande på höga 'piedestaler' andra i djupa hålor. En del Fly&Fish tillägg uppe i Norge blir också fel. De hamnar under vattenytan, men om det är UTE's fel eller ej kan jag inte säga med säkerhet.

Men till sist: Jag är helt nöjd med UTE.
/Jonny

Gary West
Ny medlem

Reggad: 07/06/2010
Hemort: Crawley, Storbritannien
Re: Ultimate Terrain Europe och Swedflight flygplatser [Re: Jonny Snell]
      #3429 - 18/06/2010 12:31

Hej Jonny!

Tack så mycket för svaret! Det var precis vad jag ville höra. Tänker köpa UTE med en gång nu!

Jag tycker att FS9 är en riktigt bra simulator och tänker inte byta till FSX än. Stannar med FS9 då jag har så många flygplan och scenerier till den och har fått en ny snabb och kraftig dator som kör den väldigt bra - varför då byta till FSX som knappt bjuder på jättemånga förbättringar och som skulle köra trögare? Nej tack!

Kul att höra att du kommer från Jönköping! Jag bodde nämligen på Södra Vätterbygdens Folkhögskola under våren 1986 som en del av mina universitetsstudier i svenska här i London. Jönköping är en mycket fin stad och jag minns väl den härliga utsikten från skolan och Stadsparken över stan och Vättern! Jag känner till problemet med Vättertrakten och Visingsö i FS9, så jag är spänd på att se hur UTE skildrar området!

Vad gäller norra Skandinavien, så kan jag tillfoga att jag också har Lagos Terramesh till Skandinavien. Det du beskriver verkar snarare vara ett meshproblem. Vad jag vet så bearbetar UTE bara kustlinjer, floder, sjöar och s.k. landclass-texturer och har inget att göra med meshen.

Tack igen för ditt svar!

Jonny Snell
Ny medlem

Reggad: 28/03/2006
Hemort: JÖNKÖPING
Re: Ultimate Terrain Europe och Swedflight flygplatser [Re: Gary West]
      #3430 - 18/06/2010 13:31

Hej igen!
Kom just att tänka på att det jag beskrev om sjöarna i norra Sverige har att göra med mesh. Har också FSGlobal 2008 installerat och det är ju det som ställer till det i vissa fall.

Är Du intresserad av att flyga tillsammans med andra i Sverige så gå in på http://swedlanda.se och bli medlem!

Jönköping är lite förändrat sedan din tid. Bl.a är en stor del av Munksjön igenfylld och bebyggd. Men detta finns ännu inte med i UTE.
/Jonny

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 14 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Patric Moreau, Lennart Arvidsson 

Print Topic

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är avstängt
      UBBCode är aktiverat

Betyg:
Topic views: 360

Rate this topic

Hoppa till

Contact Us FlightSim.se